farmec.ro - Livrăm frumusețe!

luni, 5 ianuarie 2015

Lecţia 2 : Cum sã mã menţin sãnãtos


Aceastã lecţie urmãreste sã:

-explice copiilor necesitatea educaţiei pentru sãnãtate ȋn viaţa acestora;

-le furnizeze informaţii cu privire la modul ȋn care putem sã ne protejãm corpul de factori externi nocivi;

-se informeze cu privire la menţinerea unui regim de viaţã sãnatos;





Vocabular: alimentaţie, igienã corporalã, somnul şi consumul de substanţe;

Desfãşurarea lecţiei:

Acest modul se va derula sub forma unui exerciţiu practic prin intermediul cãruia copii vor afla informaţii cu privire la un regim de via ţã sãnãtos şi vor reuşi sã identifice modul ȋn care ei reuşesc prin comportamentul de zi cu zi sã se menţinã sãnatoşi.

Instructorul le va prezenta copiilor un jurnal numit “Jurnalul de sãnãtate”, pe care aceştia ȋl vor completa bifând ȋn cãsuţe obiceiurile lor cu privire la alimentaţie, igiena corporalã, derularea activitãţilor de mişcare, somnul şi consumul de substanţe manifestate pe parcursul zilei anterioare. Dupã completarea cãsuţelor şi aflarea informaţiilor specifice fiecãrui punct vital ȋn menţinerea unui organism sãnãtos, copii care nu au deprins abilitatea de a citi şi a scrie vor colora folosind o singurã culoare ȋn cadrul unei fişe ce reprezintã corpul uman doar acele câmpuri pe care le-au bifat pe fişa de jurnal (la punctual de alimentaţie dacã un copil menţioneazã cã a consumat mai multe dulciuri dacât cel specificat ȋn jurnal ca fiind adecvat, instructorul va insista ca acel câmp sã fie colorat echivalentul numãrului de dulciuri/sucuri consummate – chiar pânã ce foaia se va rupe ).Peste desenul completat acestia vor lipi bulinuţe roşii pentru fiecare substanţã nocivã consumatã (instructorul le va explica faptul cã aceste buline reprezintã leziuni ale organismului datorate consumului de substanţe nocive). În final copii vor obţine o imagine coloratã uniform sau nu care le va releva modul ȋn care acestia au contribuit la menţinerea unui organism sãnãtos.

Cei mari vor completa similar jurnalul haşurând echivalentul pãrţilor corespunzãtoare pe fişa de lucru, iar la final vor introduce ȋn cadrul uni tabel pe calculator cifrele specificate ȋn fiecare câmp obţinând astfel un grafic ce anlizeazã comportamentul acestora ȋn raport cu sãnãtatea si procentul de contribuţie faţã de propria sãnãtate specific zilei anterioare. (atasat jurnalul+fisa corpul uman)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu