Aceastã lecţie urmãreste sã:
-explice copiilor necesitatea
educaţiei pentru sãnãtate ȋn
viaţa acestora;
-le furnizeze informaţii
cu privire la modul ȋn
care putem sã ne protejãm
corpul de factori externi nocivi;
-se informeze cu privire la menţinerea
unui regim de viaţã
sãnatos;
Vocabular:
alimentaţie, igienã
corporalã, somnul şi
consumul de substanţe;
Desfãşurarea
lecţiei:
Acest modul se va derula sub
forma unui exerciţiu
practic prin intermediul cãruia
copii vor afla informaţii
cu privire la un regim de via ţã
sãnãtos
şi vor reuşi
sã identifice modul ȋn
care ei reuşesc prin
comportamentul de zi cu zi sã
se menţinã
sãnatoşi.
Instructorul le va prezenta copiilor
un jurnal numit “Jurnalul de sãnãtate”,
pe care aceştia ȋl
vor completa bifând ȋn
cãsuţe
obiceiurile lor cu privire la alimentaţie,
igiena corporalã,
derularea activitãţilor
de mişcare, somnul şi
consumul de substanţe
manifestate pe parcursul zilei anterioare. Dupã
completarea cãsuţelor
şi aflarea informaţiilor
specifice fiecãrui punct
vital ȋn menţinerea
unui organism sãnãtos,
copii care nu au deprins abilitatea de a citi şi
a scrie vor colora folosind o singurã culoare ȋn
cadrul unei fişe ce reprezintã
corpul uman doar acele câmpuri
pe care le-au bifat pe fişa
de jurnal (la punctual de alimentaţie
dacã un copil menţioneazã cã
a consumat mai multe dulciuri dacât cel specificat ȋn jurnal ca
fiind adecvat, instructorul va insista ca acel câmp sã fie colorat
echivalentul numãrului de dulciuri/sucuri consummate – chiar pânã
ce foaia se va rupe ).Peste desenul completat acestia vor lipi
bulinuţe roşii
pentru fiecare substanţã
nocivã consumatã
(instructorul le va explica faptul cã
aceste buline reprezintã
leziuni ale organismului datorate consumului de substanţe
nocive). În final copii
vor obţine o imagine
coloratã uniform sau nu
care le va releva modul ȋn
care acestia au contribuit la menţinerea
unui organism sãnãtos.
Cei mari vor completa similar jurnalul
haşurând
echivalentul pãrţilor
corespunzãtoare pe fişa
de lucru, iar la final vor introduce ȋn
cadrul uni tabel pe calculator cifrele specificate ȋn
fiecare câmp obţinând
astfel un grafic ce anlizeazã
comportamentul acestora ȋn
raport cu sãnãtatea
si procentul de contribuţie
faţã de propria sãnãtate
specific zilei anterioare. (atasat jurnalul+fisa corpul uman)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu