Aceastã
lecţie
urmãreste
sã:
-explice copiilor necesitatea educaţiei
pentru sãnãtate
in viaţa acestora;
-determine asimilarea şi
comprehensiunea unor termeni de anatomie;
Vocabular: organe interne;
funcţionalitatea
organismului;
Desfãşurarea
lecţiei:
Începutul
lecţiei va fi marcat prin intermediul unui joculeţ de energizare ȋn
cadrul cãruia copii ȋsi vor etala cunoştinţele cu privire la
propriul corp.
Stând
in picioare fiecare copil ȋşi va alege un partener de joc în faţa
cãruia se va poziţiona. Instructorul va menţiona o asociere a douã
pãrţi ale corpului care pot fi diferite sau identice (ex Sã se
lipeascã, sã se lipeascã ... mâna de mânã” sau “degetul
mare de degetul mic” etc.), iar copii vor fi nevoiţi sã
interacţioneze unul cu celãlalt prin intermediul pãrţilor
corpului menţionate.
Un
copil se va lipi de foaia de flipchard aşezatã pe perete, iar un
altul ȋi va contura corpul cu un marker, apoi pe rând fiecare copil
va lipi/desena partea corpului corespunzãtoare (in funcţie de
abilitãţile şi nivelul de dezvoltare al copilului) enumerând
verbal sau ȋn scris mai multe funcţii ale acelei pãrţi a
corpului.
Prin
intermediul unui experiment li-se va explica faptul cã propriul corp
este format din mai multe “invelişuri”.
Pe
un tub de la prosoapele de hârtie se vor lipi mai multe straturi de
hârtie pe care se vor desena ȋn ordinea urmãtoare: scheletul uman,
corpul uman cu poziţionarea organelor, corpul uman acoperit de
muşchi şi ȋn final corpul uman acoperit de epidermã. Pe rând
copii vor veni ȋn faţa celorlalţi colegi şi vor denumi cu
ajutorul instructorului pãrţile importante din care este alcãtuit
corpul nostru ȋncepând cu epiderma şi finalizând cu scheletul
uman.(de adãugat fişele).
Instructorul
va continua activitatea prin oferirea de informaţii specifice cu
ajutorul unui material proiectat. Ca urmare a fiecãrei vizualizãri
despre componentele corpului uman copii vor desfãsura şi o
activitate practicã.
Dupã
finalizarea vizionãrii materialului privind stratul de epidermã
copii vor observa cu ajutorul unui microscop digital aspectul
acesteia pe propriul corp.
Ca
urmare a finalizãrii urmãtorului material informativ cu privire la
muşchi se va reliza un experiment ȋn urma cãruia copii vor reuşi
sã ȋnţeleagã rolul muşchilor şi modul ȋn care acestia deţin
capacitatea de a se ȋntinde când muşchiul se aflã ȋn extensie şi
sã revinã la forma iniţialã când acesta se retrage permitându-ne
astfel sã desfãşurãm diferite mişcãri fãrã ca forma corpului
nostru sã se modifice.
Copii
se vor separa ȋn trei grupuri egale, fiecare grup va primi o grãmadã
de elastice de cauciuc (gros şi robust) cu ajutorul cãrora vor crea
un lanţ, fiecare elastic reprezentând celulele musculare. Pentru a
crea lanţul fiecare copil va ţine ȋn mânã elasticul de cauciuc
şi va poziţiona un capãt al elasticului peste un alt capãt al
altui elastic apoi va trage prin interiorul primului elastic capãtul
din drapta al elasticului pe sub capãtul din stânga al celui de-al
doilea elastic.Dupã finalizarea lantului instrctorul va poziţiona
la distanţe diferite trei boluri cu diferite obiecte ȋn interior
(acestea pot fi dulciuri, abţibilde sau alte stimulente pe care
copii le vor primi ca şi recompense pentru efortul depus).Unul sau
doi copii din fiecare grup se vor poziţiona ȋn spatele clasei şi
fiecare dintre aceştia vor ţine de un capãt al lanţului sãu, iar
un alt reprezentant al fiecãrui grup va ţine de celãlalt capãt al
lanţului şi va ȋncerca sã procure cât mai multe obiecte din
fiecare bol.
Se
ve revenii la vizualizarea materialului de prezentare al organelor
importante pentru susţinerea vieţii urmând ca apoi sã se
realizeze un exerciţiu practic.
Pe
conturul corpului realizat pe foaia de flipchard copii vor lipi
organele confecţionate din diferite materiale şi le vor redenumi cu
ajutorul instructorului menţionând şi rolul acestora ȋn
funcţionarea organismului. Creierul va fi reprezentat cu ajutorul
macaroanelor de tip melcişori, inima va fi reprezentatã cu ajutorul
unui balon umflat partial, plãmânii vor fi reprezentaţi de douã
bucãţi de burete,stomacul va fi reprezentat de o pungã,
intestinele se vor reprezenta cu ajutorul unor sfori sau baloane de
modelat umflate parţial, iar ficatul si rinichi vor fi desenaţi
sau lipiţi (se vor oferii fise suport).
In
finalul lecţiei dupã vizualizarea ultimei pãrţi a materialului
copii vor realiza un schelet uman din plastilinã si macaroane.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu