farmec.ro - Livrăm frumusețe!

luni, 5 ianuarie 2015

EDUCATIA PENTRU SANATATE


Motivatie:

-“Mens sana in corpore sano! ” (“O minte sãnãtoasã ȋntr-un corp sãnatos! ”)

-Conform dictonului anterior un copil se poate dezvolta armonios şi poate asimila cunoştinţe avand ca şi suport o buna educaţie privind propriul corp şi modul ȋn care acesta se poate menţine sãnãtos;

-O minte sãnãtoasã şi aptã ȋn a reliza procese psihice de comprehensiune se bazeazã pe buna funcţionare a organismului, susţinerea funcţionãrii acestuia şi prevenţia privind dereglarea funcţionãrii sale.

-La baza funcţionãrii umane conform piramidei lui Maslow se aflã satisfacerea nevoilor fiziologice urmatã de satisfacerea nevoilor de siguranţã şi confort.

-Asemeni educaţiei tradiţionale şi sãnãtatea propriului corp reprezintã un demers educaţional pe care copilul ȋl deprinde din primii ani de viaţa prin rutina creatã de cãtre pãrinţi cu privire la asigurarea sãnãtãţii (spãlatul pe mâini ȋnaintea fiecãrei mese, spãlatul dinţilor, utilizarea şerveţelului pentru a-şi sulfa nasul, controalele medicale regulate etc.)

-Într-o societate bazatã pe consum, vitezã şi tehnologie copii asimileazã informaţii şi comportamente ȋn mod involuntar şi automat ceea ce determinã necesitatea de a semnala importanţa funcţionãrii organismului ȋntr-un mod corespunzãtor şi identificarea acelor resurse de bazã ce susţin buna funcţionare cât şi a acelora care sunt deficitare pentru oarganism.

Obiective:

-Cunoaşterea proprilui corp, a funcţionalitãţii şi a factorilor nocivi faţã de acesta;

-Identificarea transformãrilor specifice diferitelor perioade de dezvoltare;

-Educarea modului de furnizare şi susţinere a bunei funcţionãri a organismului;

-Formarea deprinderilor de igienã personalã menite sã susţinã inserţia socialã.



Conţinutul modului:

Lecţia 1: Corpul meu!

Lecţia 2: Transformãrile corpului meu

Lecţia 3: Sã mâncãm sãnãtos

Lecţia 4: Igiena dentarã

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu