Motivatie:
-“Mens sana in corpore sano! ” (“O
minte sãnãtoasã
ȋntr-un corp sãnatos!
”)
-Conform dictonului anterior un copil
se poate dezvolta armonios şi
poate asimila cunoştinţe
avand ca şi suport o buna
educaţie privind
propriul corp şi modul ȋn
care acesta se poate menţine
sãnãtos;
-O minte sãnãtoasã
şi aptã
ȋn a reliza procese
psihice de comprehensiune se bazeazã
pe buna funcţionare a
organismului, susţinerea
funcţionãrii
acestuia şi prevenţia
privind dereglarea funcţionãrii
sale.
-La baza funcţionãrii
umane conform piramidei lui Maslow se aflã
satisfacerea nevoilor fiziologice urmatã
de satisfacerea nevoilor de siguranţã
şi confort.
-Asemeni educaţiei
tradiţionale şi
sãnãtatea
propriului corp reprezintã
un demers educaţional pe
care copilul ȋl deprinde
din primii ani de viaţa
prin rutina creatã de
cãtre pãrinţi
cu privire la asigurarea sãnãtãţii
(spãlatul pe mâini
ȋnaintea fiecãrei
mese, spãlatul dinţilor,
utilizarea şerveţelului
pentru a-şi sulfa nasul,
controalele medicale regulate etc.)
-Într-o
societate bazatã pe
consum, vitezã şi
tehnologie copii asimileazã
informaţii şi
comportamente ȋn mod
involuntar şi automat
ceea ce determinã
necesitatea de a semnala importanţa
funcţionãrii
organismului ȋntr-un mod
corespunzãtor şi
identificarea acelor resurse de bazã
ce susţin buna
funcţionare cât
şi a acelora care sunt
deficitare pentru oarganism.
Obiective:
-Cunoaşterea
proprilui corp, a funcţionalitãţii
şi a factorilor nocivi
faţã de acesta;
-Identificarea transformãrilor
specifice diferitelor perioade de dezvoltare;
-Educarea modului de furnizare şi
susţinere a bunei
funcţionãri
a organismului;
-Formarea deprinderilor de igienã
personalã menite sã
susţinã
inserţia socialã.
Conţinutul
modului:
Lecţia
1: Corpul meu!
Lecţia
2: Transformãrile
corpului meu
Lecţia
3: Sã mâncãm sãnãtos
Lecţia
4: Igiena dentarã
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu