farmec.ro - Livrăm frumusețe!

luni, 5 ianuarie 2015

Comunicare neproductiva

Această lecție urmăreşte să:
-          Determine conştientizarea în rândul copiilor a elementelor specifice unei comunicãri neproductive;
-          Facã diferenţa între comportamentele verbale şi comportamentele atitudinale;
-          Modifice comportamentele verbale ale copiilor.

Vocabular:comunicarea neproductivã, zvonul.
Desfăşurarea  lecției:
            Instructorul va deschide aceastã lecţie prin a le atrage atenţia copiilor asupra faptului cã uneori modul în care noi interpretãm anumite comportamente ale celor din jur poate fi eronat dar şi comportamentul nostru verbal poate aduce urmãri negative asupra celorlalţi.
            Dupã aceastã primã discuţie copii vor fi întrebaţi “Ce anume cred ei cã îi poate deranja pe cei din jur cu privire la modul în care comunicãm ?” (instructorul poate sugera idei ca: minciuna, tonul ridicat şi rãspicat, cuvintele jignitoare, zvonul).
            Pornind de la rãspunsurile oferite de cãtre copii, instructorul va aduce în atenţia acestora cuvântul “zvon” explicându-le înţelesul acestuia şi posibilele efecte pe care le poate avea asupra celor din jur. Pentru a descoperii modul în care “zvonul” determinã modificãri atât ale mesajului cât şi ale emoţiilor resimţite de cãtre receptor în momentul recepţionãrii mesajului, instructorul va împãrţii copii în douã grupuri a câte minim 6 copii, aşezându-I pe douã coloane şi le va spune câte un mesaj diferit ultimei personane din fiecare coloanã, urmând ca aceştia sã transmitã mesajul mai departe în şoaptã pânã ce acesta va ajunge la prima persoanã din fiecare grup, care va rosti mesajul cu voce tare. Msajele pot fi mesaje de genul:”Îmi place foarte mult bluza ta./ Pantofii tãi sunt roşii. Ai rãspuns foarte frumos la întrebãri” etc. –având o notã pozitivã. La finalul jocului aceştia vor observa ce s-a petrecut cu mesajul transmis şi modul în care s-a simţit receptorul mesajului ca urmare a aflãri acestuia.

            Revenind la aşezarea pe coloane copii vor experimenta un alt joc prin intermediul cãruia vor vizualiza modificãrile la nivelul conţinutului mesajului ca urmarea a manifestãrii zvonurilor. Instrustorul va arãta ultimului copil din fiecare grup câte un desen pe care aceştia vor trebui sã il deseneze pe spatele copilului din faţa sa. Operaţiunea se va continua cu fiecare copil pânã la capãtul şirului, ultimul din şir fiind nevoit sã deseneze pe o foaie sau pe tablã ceea ce a înţeles ca urmare a desenului realizat pe spatele sãu.La finalul jocului imaginea rezultatã se va confrunta cu cea iniţialã şi fiecare dintre copii va putea sã îşi expunã opinia cu privire la procesul desfãşurat şi rezultatul obţinut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu