Această lecție urmăreşte să:
-
Determine
conştientizarea în rândul copiilor a elementelor specifice unei comunicãri
neproductive;
-
Facã
diferenţa între comportamentele verbale şi comportamentele atitudinale;
-
Modifice
comportamentele verbale ale copiilor.
Vocabular:comunicarea neproductivã,
zvonul.
Desfăşurarea lecției:
Instructorul va deschide aceastã lecţie prin a le atrage atenţia copiilor
asupra faptului cã uneori modul în care noi interpretãm anumite comportamente
ale celor din jur poate fi eronat dar şi comportamentul nostru verbal poate aduce
urmãri negative asupra celorlalţi.
Dupã aceastã
primã discuţie copii vor fi întrebaţi “Ce anume cred ei cã îi poate deranja pe
cei din jur cu privire la modul în care comunicãm ?” (instructorul poate sugera
idei ca: minciuna, tonul ridicat şi rãspicat, cuvintele jignitoare, zvonul).
Pornind de
la rãspunsurile oferite de cãtre copii, instructorul va aduce în atenţia
acestora cuvântul “zvon” explicându-le înţelesul acestuia şi posibilele efecte
pe care le poate avea asupra celor din jur. Pentru a descoperii modul în care “zvonul”
determinã modificãri atât ale mesajului cât şi ale emoţiilor resimţite de cãtre
receptor în momentul recepţionãrii mesajului, instructorul va împãrţii copii în
douã grupuri a câte minim 6 copii, aşezându-I pe douã coloane şi le va spune
câte un mesaj diferit ultimei personane din fiecare coloanã, urmând ca aceştia
sã transmitã mesajul mai departe în şoaptã pânã ce acesta va ajunge la prima
persoanã din fiecare grup, care va rosti mesajul cu voce tare. Msajele pot fi
mesaje de genul:”Îmi place foarte mult bluza ta./ Pantofii tãi sunt roşii. Ai
rãspuns foarte frumos la întrebãri” etc. –având o notã pozitivã. La finalul
jocului aceştia vor observa ce s-a petrecut cu mesajul transmis şi modul în
care s-a simţit receptorul mesajului ca urmare a aflãri acestuia.
Revenind la
aşezarea pe coloane copii vor experimenta un alt joc prin intermediul cãruia
vor vizualiza modificãrile la nivelul conţinutului mesajului ca urmarea a manifestãrii
zvonurilor. Instrustorul va arãta ultimului copil din fiecare grup câte un
desen pe care aceştia vor trebui sã il deseneze pe spatele copilului din faţa
sa. Operaţiunea se va continua cu fiecare copil pânã la capãtul şirului,
ultimul din şir fiind nevoit sã deseneze pe o foaie sau pe tablã ceea ce a
înţeles ca urmare a desenului realizat pe spatele sãu.La finalul jocului
imaginea rezultatã se va confrunta cu cea iniţialã şi fiecare dintre copii va
putea sã îşi expunã opinia cu privire la procesul desfãşurat şi rezultatul
obţinut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu